วันอังคารที่ 1 กรกฎาคม พ.ศ. 2557

Fifa

                                              FIFA orld cup 2014








Football is the most popular sport from all around the world.Everybody started practice playing football since they were young.You can play football in the stadium.
        ฟุตบอลเป็นกีฬาที่ได้รับความนิยมมากที่สุดจากทั่วโลก ทุกๆคนเริ่มฝึกการเล่นฟุตบอลตั้งแต่พวกเขายังเด็ก คุณสามารถเล่นฟุตบอลที่สนามกีฬา







This year,FIFA world cup 2014 is in Brazil. There are many contries,such as Columbia,Argentina,Spain,Brazil,Germany,Russia,USA,Nigeria,South Korea,etc.FIFA world cup is competition of national football club in FIFA group.The latest champion is Spain that won in 2010.

         ปีนี้ฟุตบอลโลกจัดขึ้นที่บราซิล มีหลากหลายประเทศเช่น โคลอมเบีย อาร์เจนตินา สเปน บราซิล เยอรมนี รัสเซีย สหรัฐอเมริกา ไนจีเรีย เกาหลีใต้ และอืนๆ ฟุตบอลโลกเป็นการแข่งขันระหว่างสโมสรฟุตบอลทีมชาติในกลุ่มฟีฟ่า แชมป์ปีล่าสุดคือสเปน ซึ่งชนะในปี 2010


Fuleco the Armadillo is the official mascot of the 2014 FIFA World Cup in Brazil. Representing a Brazilian three-banded armadillo, a species of armadillo which is native to Brazil and categorized as a vulnerable species on the IUCN Red List, Fuleco was officially launched as part of Brazilian broadcaster TV Globo's weekly Fantástico entertainment show on 25 November 2012. His name is aportmanteau of the words Futebol ("football") and Ecologia ("Ecology"). The mascot, with his message of environmental concerns, ecology and sport, turned out to be very popular with football teams around the world.[1][2][3][4][5][6]

Fuleco's awareness is growing all over the world. He has been representing Brazil by visiting international tourism fairs and other sports, cultural and entertainment events on all continents, while also travelling along with the FIFA World Cup Trophy Tour byCoca-Cola. Fuleco has kept a similar tight schedule in Brazil visiting the host cities and schools, and his popularity in the country is shown through the hundreds of thousands of people, predominantly Brazilian, interacting with him on Facebook; the awareness of the official mascot in the host country is at unprecedented levels.






























ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น